söndag 14 oktober 2012

Även en blind höna...

Kom på att jag faktiskt glömt rapportera om ett fiskepass förra helgen, där det dessutom blev fångst. Med risk för att bli mobbad av mina manligaste havsfiskevänner (Urban från Nidingen Giants tycker att allt fiske utom havsfiske efter stora hajar är omanligt och med denna rapport lär han gå i taket) får jag ändå bjuda på den rapporten. Jag får skylla på att situationen krävde att mitt flugspö användes.

Jag var iväg på ett möte med sportfiskeklubbarna runt Vättern. På lördagseftermiddagen blev det en timma över för lite fiske i en av klubbarnas sjöar, belägen på Vätterns västra sida. I sällskap av ett 20-tal flugfiskare från 8 olika fiskeklubbar var det jag som tog stormötets enda öring...
- Prestigefångst, hördes någon säga.
- Rent flyt, enligt fångstmannen själv...

Då sjön var ett utpräglat put & take-vatten fann jag det för gott att behålla fisken och den gjorde sig alldeles utmärkt bra som söndagsmiddag, under kraftig influens av rökta enrisspån och kall maltdryck...





1 kommentar:

  1. Brutal fisk! Nästan lite tigeröring över den!? Det är helt ok att fiska sötvatten Markus :) Ska man fånga alla svenska arter så, dessutom måste man ju skölja ur havsvattnet ur rullarna med jämna mellanrum ;)

    SvaraRadera