torsdag 24 januari 2013

Fler "årets"

 
# Årets prioritering:
Slutet av juli, min första semesterdag. Min goda vän Johanna till höger i bild frågar om jag inte ska komma ut till hennes sommarstuga på Bohus-Malmön. Mattias och jag tar båten dit på eftermiddagen. Ölen är hur god som helst och tjejerna fiskesugna. Vi skiter i tjejerna och kör 18 sjömil enkel väg för ett nattpass efter paddtorsk. Fick två paddtorskar var. Så jävla rätt.



# Årets flaskpost:
Mitt ute i Skagerrak, närmare bestämt på Bratten 45km från närmaste land, fiskade vi upp en flaskpost. Islängd av en tysk pojkspoling på segelsemester i Östersjön och hade de bara haft internet och e-post, och inte bara snigelpost i Tyskland hade jag inte behövt ha dåligt samvete för att det där jävla meddelandet fortfarande hänger på mitt kylskåp utan att jag svarat.



# Årets ihopbryt:
Stod jag såklart själv för, som vanligt. Jag brukar alltid få en liten dipp på sjön och jag ser det som ett starkt karaktärsdrag att kunna slappna av överallt. Typ. Det här var nog på Pater Noster Cup.



# Årets felkrokning:
Mattias stod i telefon med sin mamma och var kanske lite ouppmärksam på sitt tackel. Givetvis kom en stormfågel och nöp agnet. Kroken satt längst ut i näbben så det hela löste sig bra. 2 min senare åt den av agnbitarna vi kastade ut. Den hade med andra ord inte lärt sig ett skit. Ingen "survival of the fittest" här inte.



# Årets team:
Borde vara team Simrad som fiskade till sig en andraplats i Pater Noster Cup. Christian Olsson, Fredrik Jonsson och vår Mattias var helt enkelt ruggigt jäkla bra. Underdogs som sparkade uppåt, pallade tufft väder och som dessutom fiskade från en gummibåt. Vi hoppas att Christian och Fredrik ställer upp även i år, precis som resten av Lowrance-gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar