fredag 6 mars 2015

Superfiske i Bergen!


Jag fick denna rapport från Dominik som hade besök av Johan och Adde från klubben förra helgen.
Man blir ju helt klart sugen på att åka upp och testa fisket i Bergen.//Magnus
Johan med sin första Havsmus på 1850g
"Andreas och Johan kom upp på fredag eftermiddag så vi började med lite middag och försökte planera helgen. yr.no utlovade frisk vind och mycket regn vilket stämde för det mesta, men fredag kväll skulle vara lite lugnare så vi stack ut till platsen där jag tog min havsmus tidigare i veckan.
Det dröjde några timmar men sen kom den första musen upp till Johan och efter ytterligare någon timme tog Andreas också en. Hur lätt som helst :) Andreas fick även en bergskädda.
Adde men Havsmus på 1750g

Glasvar på 960g är inte helt fel!
Under lördagen provade vi lite olika ställen men hittade inget kul. På kvällen åkte vi till samma ställe som på fredag, man står ganska mycket i lä där och det är nära hem. Mötte även upp med två norska kompisar som avvek redan efter en timma, vädret var för tufft för dem... Andreas tog en glasvar på 960 ganska tidigt, väldigt cool fisk! Lite senare på kvällen nappade det på hans spö igen och upp kom en småfläckig rödhaj!
Riktigt stor Småfläckig på hela 1300g

Söndag hade vi inget speciellt fiske förutom Johan som plockade en mus till precis innan vi skulle åka hem. Jag var en fantastisk guide och överlät drömfiskarna till mina gäster, samtidigt som jag "rensade" bort området på oönskade fiskar (småtorsk, vitling, glysa etc)"

Ha de gött!
/Dominik
  
Johans nya Pb på 1950g!






2 kommentarer: