söndag 25 april 2010

Öring fantast!

Mattias Jonsson

Träffade Mattias för första gången idag när jag gick ner och skulle försöka få någon öring i den fina April-kvällen. När jag skymtade honom när jag rundade berget så drillade han en liten öring. Hann inte fram för att fota den fisken innan han släppte tillbaka den (den var under måttet). Vi språkade en stund och han berättade att han hittills i år hade fångat 17st öringar och den största på 46cm.

Jag måste erkänna att jag tyckte det såg härligt ut när han la ut linan i fina kast och jag måste nog hem till morsan och leta fram mitt flugspö och prova själv någon dag och se om man kommer ihåg hur man gör. Det var länge sedan flugfiske stod med på fiske-kalendern.

Det blev inte många kast med spinnspöt för mig, då jag ägnade mesta tiden till att filma och fota Mattias när han fiskade. Det började vaka lite grann och på ganska kort stund tog han 3st till. Dock för små så de fick självklart friheten åter. Jag lyckades få en fight (nåja...) med på film

Har försökt i ca 1,5 timme att klippa till filmen men går bet på det tyvärr(är inte så vass på datorer), får se om jag kan få till det längre fram i veckan.

Hoppas att du kämpar på, så får du nog din 3 kilos i sommar.

//Sellman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar